Een groep met jonge ondernemers is gestart met een crowdsourcing-actie om sterker uit de COVID-19 crisis te komen. Dit project, genaamd #kraakdecrisis, is op zoek naar initiatieven die onze maatschappij een stukje duurzamer maken. Hierbij bieden ze samen met hun partners de beste ideeën de middelen aan om een (door)start te maken. Dit project is er om bij te dragen aan een veerkrachtig Nederland na de corona crisis.
Sterker uit de crisis
Het team achter #kraakdecrisis ziet corona dan ook als het moment om een sterker Nederland te vormen dan ooit tevoren. Roos Janssen, social entrepreneur en een van de bedenkers van het initiatief zegt hierover: “Er zijn zoveel bijzondere initiatieven al opgezet waarmee ondernemers de crisis tegengaan, maar waarmee we ook duurzamer en socialer worden. We maken massaal minder rij- en vlieguren en zorgen beter voor kwetsbaren in onze samenleving. In deze disruptie zit veel potentie en daar haken met #kraakdecrisis op in.”
Hoe werkt het?
Het was mogelijk om tot 3 mei je idee in te sturen via de website van #kraakdecrisis. Het is nog wel mogelijk om te stemmen op het beste idee. Samen met een een jury van experts en de stemmen wordt bepaald wat de beste tien ideeën zijn. Deze finalisten ontwikkelen vervolgens onder begeleiding van PwC en Frisse blikken hun concept uit. Deze finalisten zullen op vrijdag 8 mei om 20:00 hun concept pitchen via een openbare livestream. Deze is te volgen op de website van #kraakdecrisis.
Er zijn meer dan 250 initiatieven ingestuurd die kans maken op de hoofdprijs. Meer informatie over het project, te winnen prijzen en partners is te vinden op de website van #kraakdecrisis.
Wil je meer inspiratie op doen over duurzaamheid? Bekijk dan onze categorie inspiratie.