Even snel een snackje uit de automaat halen op school, het station of op het werk: we maken ons er allemaal wel eens schuldig aan. Helaas is de keuze voor een gezonde snack in de meeste automaten nog vrij beperkt. Dat terwijl de markt aan consumenten op zoek naar gezonde voeding groeit. Om die reden werden de automaten van Health Food Wall gelanceerd. Daarin vind je een 100 procent plantaardig aanbod om van te snacken.
Health Food Wall
Health Food Wall is opgericht in 2018. Het begon allemaal met een eerste pop-up store in het centrum van Amsterdam. Dat werd direct een groot succes. Health Food Wall presenteert zichzelf als dé hedendaagse oplossing voor snelle, gemakkelijke en gezonde take-away producten. Ze bieden op maat gemaakte voedselautomaten aan voor op allerlei verschillende locaties. Denk aan het openbaar vervoer, hoofdkantoren, ziekenhuizen, universiteiten, sportscholen, evenementencentra en meer. Zo kan iedereen, overal genieten van een gezonde en plantaardige snack.
Consumenten zijn klaar voor de eiwittransitie
Het bedrijf werd opgericht door Anouk Snelders. Het idee komt voort uit haar persoonlijke passie voor gezonde voeding, gezondheid en fitness. Snelders: “Als tiener lette ik nooit echt op wat ik at, en mijn gezondheid leek vanzelf te komen. Na mijn tienerjaren begon ik me te interesseren voor fitness en gezonder eten. Ik merkte een aanzienlijke verandering in mijn energieniveau en vertrouwen, waardoor ik anderen wilde helpen dezelfde positieve verandering te bereiken die een gezonde levensstijl met zich mee kan brengen!” Bovendien denkt Snelders dat de markt er nu echt klaar voor is, laat zij weten aan Change.Inc. Zij doelt hiermee op de eiwittransitie, ofwel de verschuiving van de consumptie van dierlijke eiwitten naar (meer) plantaardige en alternatieve eiwitten.
100 procent plantaardig
Tot halverwege 2022 waren de producten in de Health Food Wall automaten nog maar voor circa 80 procent veganistisch. De overige 20 procent was vegetarische. Inmiddels zijn de automaten over naar 100 procent plantaardig. Daarmee levert de Health Food Wall een positieve bijdrage op het gebied van CO2-uitstoot, dierenwelzijn en gezondheid, en bieden ze tegelijkertijd gezonde snacks aan consumenten. De drempel om te kiezen voor een vegan product wordt zo steeds lager. “Hoe meer Health Food Wall groeit, hoe meer mensen er mee in aanraking zullen komen”, laat Snelders weten.
Foto: Health Food Wall
Wil je meer duurzaam nieuws lezen? Lees dan Het kledingpaspoort: de weg naar circulaire mode?