Veel mensen doneren wel eens geld of producten bij goede doelen. Toch worstelen verschillende goede doelen, zoals de voedselbank, met tekorten. Om dit probleem te verminderen, is er een creatief en goedkope oplossing gestart door het start-up bedrijf Eatvertise. Ben jij benieuwd wat deze innovatie is en hoe jij kan bijdragen aan goede doelen? Lees vooral verder!
Marketing kosten bij goede doelen
Kleinere goede doelen hebben vaak moeite om donateurs aan te trekken. Deze goede doelen hebben vaak geen of weinig geld om uit te geven aan een campagne. Het gevolg van weinig donateurs is dat er een klein budget overblijft waar ze het maandelijks mee moeten doen. Daardoor kunnen ze ook weer minder mensen helpen. Tijd voor verandering dus!
Eatvertise: Bezorgen en marketing combineren
De Amsterdamse start-up Eatvertise gaat helpen met het promoten van goede doelen. Hoe gaan ze dat doen? Via maaltijdverpakkingen! Vele maaltijdverpakkingen zijn onbedrukt. De ideale plek om via een QR-code of teksten (lokale) goede doelen te benoemen. Door deze marketing techniek zijn consumenten sneller geneigd om een donatie te plaatsen.
Partners van Eatvertise
De Pizzabakkers is het eerste restaurant die gaat meewerken aan de campagne van Eatvertise. Vanuit verschillende restaurant locaties zullen de pizza dozen verspreid worden. Op die pizzadozen staat de QR-code van de Voedselbank Amsterdam of Metakids. De consument zal via deze manier makkelijker en sneller geld doneren voor deze goed doelen, wat hoognodig is! Kortom: een goedkope en effectieve manier om meer geld op te halen.
Voedselbank Amsterdam en Metakids
Momenteel zijn de Voedselbank Amsterdam en Metakids de goede doelen. De Voedselbank Amsterdam voorziet 1600 huishoudens wekelijks van voedselpakketten. De Metakids is een goed doel die helpt aan het onderzoeken van de metabole ziekten. Deze stofwisselingsziekte heeft een grote impact op de gezondheid van kinderen. De gevolgen zijn lichamelijke of verstandelijke beperkingen. In het ergste geval overlijden kinderen voor hun 18e.
Verpakkingen met een positieve impact
Met dit initiatief zet Eatvertise een stap richting een multi-purpose verpakking, waarbij tekst vrije dozen omgetoverd worden tot een doos met een positieve impact op de lokale goede doelen.
Wil jij meer weten over de Amsterdamse startup project? Bekijk dan ook de website van Eatvertise.
Meer lezen over goede doelen? Lees dan ook het artikel over Patagonia doneert omzet Black Friday aan klimaatorganisaties