Zoeken
Sluit dit zoekvak.
Zoeken
Sluit dit zoekvak.

De e-commerce zit al jaren in de lift. In 2019 hebben Nederlandse consumenten voor maar liefst 13,1 miljard euro aan producten online besteld. Het volgende jaar werden er nog eens 103 procent meer pakketten geleverd aan Nederlandse huishoudens, mede door de coronapandemie. We bestellen dus heel wat af in Nederland. Maar is het bezorgen van pakketjes eigenlijk wel zo duurzaam? Met de service van de Buren wel. Zij plaatsen pakketkluizen door heel Nederland en zorgen daarmee voor een vlekkeloze en duurzame last mile in de bezorging van onze pakketten. In deze blog: alles over de Buren.

Pakketbezorging in Nederland 

2020 was een uitzonderlijk goed jaar voor e-commerce. Terwijl de winkelstraten gesloten waren, namen onze online bestellingen toe. Het resulteerde in een topjaar voor bezorgdiensten. PostNL leverde een recordaantal van 337 miljoen pakketten af in een jaar. En ook DHL meldt in het einde jaarverslag een omzetstijging van 5,6 procent. De coronapandemie was de kers op de taart voor de branche, die nu al jaar op jaar forse stijging laat zien. En de Nederlandse consument lijkt steeds meer gewend te raken aan het gemak van een pakketje thuis laten bezorgen. 



Máár, er is ook een keerzijde. Zo regende het dit jaar ook klachten op de customer service van de bezorgdiensten en bovendien is het thuis laten bezorgen van pakketjes niet altijd even duurzaam.


De pakketkluizen van de Buren 


De hele dag thuis wachten op een pakket dat veel te laat komt of toch ineens een niet-thuis bericht terwijl je de bel niet hebt horen gaan. Het zijn veel voorkomende klachten van e-commerce gebruikers. Daar biedt de Buren een oplossing voor. Laat je pakket bezorgen bij één van de pakketkluizen van de Buren. Met de slimme pakketkluizen haal je jouw pakket voortaan op middels een QR-code. Dat betekent dat je niet langer thuis hoeft te wachten op een pakket, maar zelf kiest voor een moment wanneer het jou schikt. Desgewenst zelfs nog ‘s avonds laat, want de meeste pakketkluizen zijn 24/7 bereikbaar. 

En duurzame last-mile 

Niet alleen consumenten profiteren van de pakketkluizen van de Buren. Maar ook voor de bezorgdiensten zitten er vele voordelen aan. Zo kan een pakketbezorger voortaan meerdere pakketjes in één keer op hetzelfde punt afleveren. Dat is efficiënt en kostenbesparend. Bovendien toont onderzoek aan dat het gebruik van afhaalpunten kan leiden tot minder verkeer en minder uitstoot. Wanneer een pakketbezorger met één stop op het afhaalpunt een groter aantal stops in de wijk kan vermijden, zal dat uiteindelijk resulteren in een hoge CO2-reductie binnen deze branche. Dat blijkt uit onderzoek van TNO

Conclusie 

Dankzij de Buren kunnen pakketten van verschillende logistieke partners op voortaan dezelfde locatie worden afgeleverd en opgehaald. Dat zorgt ervoor dat bezorgers minder kilometers hoeven te rijden en pakketten kunnen bundelen. Daarmee draagt de Buren aan het verminderen van de CO2-uitstoot van e-commerce. Laat je een pakketje bezorgen? Kijk dan eerst of je gebruik kan maken van een pakketkluis van de Buren bij jou in de buurt. Haal het pakketje op wanneer jou het écht schikt en zorg voor een duurzamere aflevering van jouw pakketten.